POTRAWKA WARZYWNA

POTRAWKA WARZYWNA

Chcę Wam opisać jedno z najprostszych i najszybszych dań do zrobienia na obiad, kiedy nie ma czasu na gotowanie lub nie ma się pomysłu.

Warzywa można zjeść ze wszystkim: makaronem, kaszą, ziemniakami lub ryżem

potrawka z warzyw, wege potrawka, warzywa z ryzem

POTRAWKA WARZYWNA

Składniki:
- warzywa na patelnię (ja użyłam warzyw na patelnię po włosku z Biedronki)
- dodatek czyli makaron, kasza, ziemniaki, ryż (ja użyłam zwykłego białego ryżu, również z Biedronki)
- fasola biała lub czerwona (najlepiej użyć suchej i namoczyć ją na noc a potem ugotować, ale ja użyłam fasoli białej w puszce z Biedronki. Przed dodaniem jej do potrawy opłukałam wodą na sitku)
- groszek (ja użyłam w puszce z Biedronki i tak samo jak fasolę, groszek przepłukałam pod bieżącą woda na sitku)
- pomidory w puszce lub passata pomidorowa (ja użyłam passaty z Biedronki)
- cebula
- czosnek
- sól, pieprz
- przyprawy wedle uznania (ja dałam majeranek, słodką paprykę i jarzynkę bez sztucznych dodatków)

Przygotowanie:
1. Gotujemy makaron, kaszę, ziemniaki lub ryż (według naszych preferencji)
2. Na oleju lub oliwie podsmażamy pokrojoną cebulę oraz czosnek.
3. Dodajemy warzywa na patelnię, chwilę podsmażamy a później wlewamy trochę wody i dusimy na patelni i dodajemy jarzynkę lub trochę warzywnej kostki rosołowej bez sztucznych dodatków.
4. Kiedy warzywa będą bardziej miękkie i woda trochę wyparuje, wlewamy passatę pomidorową lub pomidory z puszki. 
5. Dodajemy fasolę, groszek, przyprawiamy do smaku.
6. Chwilę dusimy, aby warzywa nasiąkły sosem i przyprawami i gotowe

Szybkie, proste i tanie, ponieważ podstawowe składniki znajdziemy w Biedronce :)




WEGE SPAGHETTI

WEGE SPAGHETTI

Od jakiegoś miesiąca jestem wprost uzależniona od wege spaghetti. W wersji bezmięsnej jest jeszcze lepsze! Co więcej, jeżeli jadłabym to spaghetti u kogoś nie uwierzyłabym, że jest bez mięsa. Jest naprawdę przepyszne i co ważne, bardzo proste i szybkie do wykonania.

Zapraszam ;)


WEGE SPAGHETTI

Składniki:

- makaron - wg preferencji, może być spaghetti, penne
- granulat sojowy - idealnie zastępuje mięso mielone
- przecier pomidorowy, pomidory w puszce lub passata pomidorowa
- czosnek
- przyprawy; sól, pieprz, oregano + wg uznania jakie lubicie (dodałam przyprawę do kurczaka, paprykę słodką)
- ser do posypania lub w wersji wegańskiej płatki drożdżowe

Przygotowanie:

1. Gotujemy makaron w lekko osolonej wodzie wg instrukcji na opakowaniu.
2. Na patelni lub w garnku zalewamy granulat sojowy wrzątkiem i czekamy aż zmięknie i nabierze wody.
3. Dodajemy przyprawy wg uznania i smażymy granulat kilka minut aby przesiąkł przyprawami
4. Dodajemy pomidory lub passatę pomidorową i czosnek, wszystko mieszam. Sos jest gotowy po kilku minutach.
5. Podajemy sos posypany serem lub płatkami drożdżowymi

Prawda, że łatwe i szybkie?

Smacznego!
CHAI LATTE

CHAI LATTE


Chai latte (chai - herbata) to w skrócie czarna herbata z przyprawami korzennymi i spienionym mlekiem.

Kiedy dowiedziałam się o takim sposobie picia herbaty, byłam sceptycznie nastawiona. Kiedyś za czasów kiedy byłam młodsza spróbowałam  herbatę  z mlekiem i bardzo mi nie smakowała, więc nie sądziłam że chai latte może być tak dobra i że będzie moim ulubionym napojem na chłodne dni.

Moja wersja jest bardzo szybka i prosta, chai latte dla leniwych ;)




Chai latte

Składniki: 



  • herbata czarna

  • mleko

  • cukier trzcinowy

  • przyprawy: cynamon, anyż, gałka muszkatołowa, imbir, goździki lub przyprawa do piernika, która jest mieszanką przypraw korzennych

Przygotowanie:



  1. Do jednego kubka, w którym będziemy przygotowywać miksturę, wrzucam torebkę z herbatą, cukier trzcinowy wedle uznania oraz przyprawę do piernika. Zalewam wrzątkiem i przykrywam małym talerzykiem aby herbata dobrze się zaparzyła i przeniknęła przyprawami.

  2. Po około 5-8 minutach przelewamy herbatę do innego kubka (tego w którym będziemy pić) przez sitko.

  3. Dolewamy trochę mleka do herbaty i następnie przygotowujemy spienione mleko. Jeżeli macie ekspres z funkcją spieniania to super, ale też można użyć ręcznego spieniacza (zajmuje to trochę dłużej i ciężko ubić porządną pianę, ale też działa)

  4. Spienione mleko powoli wlewamy do herbaty z mlekiem.

  5. Gotową chai latte można posypać cynamonem, kakao, cukrem trzcinowym albo dodać mini marshmallowsy ;)


Marta

WEGE GULASZ

WEGE GULASZ

Prawdziwy gulasz z mięsem zrobiłam chyba raz w życiu i nie wyszedł mi. Natomiast ten wege jest bardzo smaczny i dużo lepszy od ,,prawdziwego". Zapraszam ;)




SKŁADNIKI:


*kostka sojowa lub kotlety sojowe po ugotowaniu pokrojone w kostkę

*cebula

*papryka

*ząbek czosnku

*koncentrat pomidorowy (ja nie miałam i użyłam przecieru pomidorowego)

*przyprawy: sól, pieprz, majeranek, słodka papryka i ostra papryka

*oliwa z oliwek lub olej rzepakowy

PRZYGOTOWANIE:



  1. Przygotowujemy kostkę sojową lub kotlety i gotujemy do miękkości w bulionie warzywnym.

  2. Na patelni rozgrzewamy oliwę/olej i smażymy drobno posiekaną cebulę i czosnek.

  3. Paprykę myjemy, wycinamy nasiona i kroimy w kostkę lub paski wedle uznania.

  4. Podlewamy wodą, dodajemy przyprawy i dusimy do miękkości papryki.

  5. Dodajemy kostkę sojową i kilka łyżek koncentratu lub przecieru pomidorowego.

  6. Dusimy jeszcze chwilę.

Smacznego!

Ja podałam gulasz (jak widać na zdjęciu) z ziemniakami, ale będzie do tego pasował również ryż, kasza jęczmienna lub gryczana.

SAŁATKA ZE SZPINAKIEM, FETĄ I POMIDOREM W MUSZTARDOWYM DRESSINGU

SAŁATKA ZE SZPINAKIEM, FETĄ I POMIDOREM W MUSZTARDOWYM DRESSINGU

Bardzo często na kolację zamiast kanapek robię sałatkę. Ostatnio moją ulubioną kolacją jest sałatka ze szpinakiem.


SKŁADNIKI:


*szpinak w liściach

*kawałek sera feta

*kilka pomidorków koktajlowych lub zwykłych

*oliwa z oliwek lub olej rzepakowy

*sól, pieprz

*musztarda (opcjonalnie)

PRZYGOTOWANIE:



  1. Myjemy szpinak, osuszamy i rwiemy na mniejsze kawałki.

  2. Fetę i pomidory kroimy w kostkę. Dodajemy do szpinaku i mieszamy.

  3. Robimy dressing: do oliwy z oliwek/oleju dodajemy sól i pieprz oraz łyżeczkę musztardy. Dokładnie mieszamy i polewamy sosem szpinak.

Smacznego!

Sałatka szybka, prosta i smaczna czyli taka jak lubię.

Psst! Wszystkie produkty możemy kupić w Biedronce czyli również jest tanio ;)

WEGE KRUPNIK

WEGE KRUPNIK

To był mój pierwszy krupnik, jaki kiedykolwiek zrobiłam i był przepyszny!






Składniki:


*bulion warzywny

*ziemniaki

*kasza jęczmienna

*2 ząbki czosnku

*kilka ziarenek ziela angielskiego

*kilka liści laurowych

*kilka ziarenek pieprzu

*natka pietruszki

*śmietana

Przygotowanie:


1.Przygotowujemy bulion, nie używam kostek rosołowych, wywar warzywny gotuję z włoszczyzny i dodaję do niego przyprawę jarzynkę ale o naturalnym składzie.

2.Ziemniaki kroimy w drobną kostkę i wrzucamy do bulionu. Dodajemy też kaszę jęczmienną, ziele angielskie, pieprz, liście laurowe i rozgniecione ząbki czosnku. Gotujemy około 30-40 minut.

3.Po tym czasie doprawiamy zupę śmietaną.

4.Podajemy z posiekaną natką pietruszki.

Smacznego!
Copyright © 2014 Green and Vege , Blogger