CHAI LATTE

CHAI LATTE


Chai latte (chai - herbata) to w skrócie czarna herbata z przyprawami korzennymi i spienionym mlekiem.

Kiedy dowiedziałam się o takim sposobie picia herbaty, byłam sceptycznie nastawiona. Kiedyś za czasów kiedy byłam młodsza spróbowałam herbatę z mlekiem i bardzo mi nie smakowała, więc nie sądziłam że chai latte może być tak dobra i że będzie moim ulubionym napojem na chłodne dni.


Moja wersja jest bardzo szybka i prosta, chai latte dla leniwych ;)


Chai latte

Składniki:

*herbata czarna
*mleko
*cukier trzcinowy
*przyprawy: cynamon, anyż, gałka muszkatołowa, imbir, goździki lub przyprawa do piernika, która jest mieszanką przypraw korzennych

Przygotowanie:

1. Do jednego kubka, w którym będziemy przygotowywać miksturę, wrzucam torebkę z herbatą, cukier trzcinowy wedle uznania oraz przyprawę do piernika. Zalewam wrzątkiem i przykrywam małym talerzykiem aby herbata dobrze się zaparzyła i przeniknęła przyprawami.

2. Po około 5-8 minutach przelewamy herbatę do innego kubka (tego w którym będziemy pić) przez sitko.

3. Dolewamy trochę mleka do herbaty i następnie przygotowujemy spienione mleko. Jeżeli macie ekspres z funkcją spieniania to super, ale też można użyć ręcznego spieniacza (zajmuje to trochę dłużej i ciężko ubić porządną pianę, ale też działa)

4. Spienione mleko powoli wlewamy do herbaty z mlekiem.

5. Gotową chai latte można posypać cynamonem, kakao, cukrem trzcinowym albo dodać mini marshmallowsy ;)
WEGE GULASZ

WEGE GULASZ

Prawdziwy gulasz z mięsem zrobiłam chyba raz w życiu i nie wyszedł mi. Natomiast ten wege jest bardzo smaczny i dużo lepszy od ,,prawdziwego". Zapraszam ;)



SKŁADNIKI:

*kostka sojowa lub kotlety sojowe po ugotowaniu pokrojone w kostkę
*cebula
*papryka
*ząbek czosnku
*koncentrat pomidorowy (ja nie miałam i użyłam przecieru pomidorowego)
*przyprawy: sól, pieprz, majeranek, słodka papryka i ostra papryka
*oliwa z oliwek lub olej rzepakowy

PRZYGOTOWANIE:

1. Przygotowujemy kostkę sojową lub kotlety i gotujemy do miękkości w bulionie warzywnym.

2. Na patelni rozgrzewamy oliwę/olej i smażymy drobno posiekaną cebulę i czosnek.

3. Paprykę myjemy, wycinamy nasiona i kroimy w kostkę lub paski wedle uznania.

4. Podlewamy wodą, dodajemy przyprawy i dusimy do miękkości papryki.

5. Dodajemy kostkę sojową i kilka łyżek koncentratu lub przecieru pomidorowego.

6. Dusimy jeszcze chwilę.

Smacznego!

Ja podałam gulasz (jak widać na zdjęciu) z ziemniakami, ale będzie do tego pasował również ryż, kasza jęczmienna lub gryczana.

SAŁATKA ZE SZPINAKIEM, FETĄ I POMIDOREM W MUSZTARDOWYM DRESSINGU

SAŁATKA ZE SZPINAKIEM, FETĄ I POMIDOREM W MUSZTARDOWYM DRESSINGU

Bardzo często na kolację zamiast kanapek robię sałatkę. Ostatnio moją ulubioną kolacją jest sałatka ze szpinakiem.


SKŁADNIKI:

*szpinak w liściach
*kawałek sera feta
*kilka pomidorków koktajlowych lub zwykłych
*oliwa z oliwek lub olej rzepakowy
*sól, pieprz
*musztarda (opcjonalnie)

PRZYGOTOWANIE:

1.Myjemy szpinak, osuszamy i rwiemy na mniejsze kawałki.

2.Fetę i pomidory kroimy w kostkę. Dodajemy do szpinaku i mieszamy.

3.Robimy dressing: do oliwy z oliwek/oleju dodajemy sól i pieprz oraz łyżeczkę musztardy. Dokładnie mieszamy i polewamy sosem szpinak.

Smacznego!

Sałatka szybka, prosta i smaczna czyli taka jak lubię.

Psst! Wszystkie produkty możemy kupić w Biedronce czyli również jest tanio ;)

WEGE KRUPNIK

WEGE KRUPNIK

To był mój pierwszy krupnik, jaki kiedykolwiek zrobiłam i był przepyszny!


Składniki:

*bulion warzywny
*ziemniaki
*kasza jęczmienna
*2 ząbki czosnku
*kilka ziarenek ziela angielskiego
*kilka liści laurowych
*kilka ziarenek pieprzu
*natka pietruszki
*śmietana

Przygotowanie:

1.Przygotowujemy bulion, nie używam kostek rosołowych, wywar warzywny gotuję z włoszczyzny i dodaję do niego przyprawę jarzynkę ale o naturalnym składzie.

2.Ziemniaki kroimy w drobną kostkę i wrzucamy do bulionu. Dodajemy też kaszę jęczmienną, ziele angielskie, pieprz, liście laurowe i rozgniecione ząbki czosnku. Gotujemy około 30-40 minut.

3.Po tym czasie doprawiamy zupę śmietaną.

4.Podajemy z posiekaną natką pietruszki.

Smacznego!

Copyright © 2014 Green and Vege , Blogger